Münchenbryggeriet Paulaner ändrar sin profil. Vid sidan av en uppdaterad logotyp kommer även samtliga flasketiketter få ett nytt utseende från och med slutet av februari.
I början av året överraskade det traditionstyngda bryggeriet Paulaner många med att göra en förändring av sin logotyp, den så kallade Paulaner Taler. Skillnaden är kanske inte så stor för ögat, men vissa designelement har tonats ner för att skapa en luftigare känsla.
Nästa steg är att bryggeriet även ändrar designen på sina flasketiketter. Från och med slutet av februari kommer de nya etiketterna spridas såväl nationellt som internationellt. I början av mars kommer Paulaner även gå ut med en större butikskampanj Tyskland för att lyfta fram sina traditionella ölsorter. I samma veva kommer man även lansera ett nydesignat weissbier-glas.
Paulaner Brauerei är ett av de klassiska och största bryggerierna i München. Bryggeriet startade 1634 och tillhör numera Paulaner Braugruppe tillsammans med märkena Hacker-Pschorr, Auer Bräu, Weissbierbrauerei Hopf och Thurn und Taxis. Det familjeägda bryggeriet sysselsätter ungefär 900 personer och exporterar sina öl till cirka åttio länder världen över.