För den tyska bryggerinäringen i stort innebar 2020 ett år av förluster och andra bekymmer. Men så var det inte för Riedenburger Brauhaus som istället redovisar en ökad försäljning.
När 2020 sammanfattas konstaterar Riedenburger Brauhaus att bryggeriets försäljning har ökat med elva procent jämfört med året innan. Den ökade efterfrågan på flasköl har till stor del vägt upp tappet på fatölssidan, men framför allt är det de alkoholfria ölen som drar upp resultatet. För Riedenburger ökade försäljningen av öl utan alkohol med femton procent under fjolåret. Allra bäst gick sorterna Ur-Helle, Dinkel-Radler och Dinkelmalz.
Det finns dock öl med alkohol som går bra också; den historiskt intressanta sorten Emmerbier samt originalvarianten av Ur-Helle ökar båda sin försäljning. Med lanseringen av Riedenburger Natur-Radler har bryggeriet dessutom mött upp kundernas efterfrågan på ofiltrerade ölblandningar. Att försäljningen av ekologiska produkter stadigt ökar gynnar också Riedenburger, som redan 1994 slog om till helt ekologisk tillverkning. En annan framgångsfaktor är lanseringen av de mer enhetliga etiketter som pryder Riedenburgers flaskor sedan i mars 2020.
1756 var året då Wolfgang Antoni Krieger etablerade ett bryggeri i bayerska Riedenburg genom att köpa det lokala Eselbräu. Han var son till Mathias Krieger, som var ölbryggare i Deggendorf. I dag drivs bryggeriet av den åttonde generationen Krieger i form av Maximilian, som 2015 tog över vid sidan av sin pappa Michael. Bryggeriet har ett fyrtiotal anställda och tillverkar cirka 30 000 hektoliter öl per år. Export sker till sjutton länder, däribland Sverige, där det kanske mest kända av deras öl är Martha Krieger Spitzenpilsner.