Krombachers försäljning uppgick till närmare 7,6 miljoner hektoliter under 2024. Det motsvarar en minskning med 0,8 procent från året innan. Största anledningen var att flaggskeppsmärket gick dåligt.
2024 sålde Krombacher totalt 7,57 miljoner hektoliter av sina drycker. Av detta stod flaggskeppsmärket Krombacher för 5,68 miljoner hektoliter, vilket är 1,1 procent mindre än 2023. Märket är dock fortfarande ledande inom sitt marknadssegment i Tyskland. Koncernens alkoholfria drycker gick desto bättre och ökade med 1,7 procent till 1,64 miljoner hektoliter. Totalt står de alkoholfria dryckerna för fyrtio procent av Krombachers försäljning, skriver bryggeriet i ett pressmeddelande.
Under 2025 kommer Krombacher satsa mer på kommunikation kring sina märken. Profilen kommer skärpas och produktutbudet ska breddas på ”ett ordnat sätt”, heter det vidare. För att uppnå detta kommer man inte bara investera i maskiner och teknik, utan även i koncernens anställda. För några veckor sedan meddelade Krombacher att man nu gör den största investeringen i bryggeriets historia. Satsningen överstiger 100 miljoner euro de kommande sex åren och innebär bland annat att buteljeringsanläggningen byggs om och förnyas.
Krombacher Brauerei grundades officiellt 1803, även om ett bryggeri i stadsdelen Krombach i Kreutztal i Nordrhein-Westfalen omnämns redan på 1300-talet. I dag är bryggeriet ett av Tysklands största privatägda bryggerier. Krombacher äger också distributionsrättigheterna till Schweppes, Orangina och Dr Pepper i Tyskland och Österrike.