Trots att 2020 började mycket bra slutade det i moll för Sydhessens äldsta bryggeri. Vid årsskiftet redovisade Glaabsbräu ett tapp på trettio procent under coronapandemins första år.
I mitten av mars 2020 visade försäljningssiffrorna bara plustecken och översteg de förväntningar som satts av ledningen för Glaabsbräu, som grundades i Seligenstadt 1744. Den omfattande nedstängningen av det tyska samhället ledde dock till trettioprocentiga förluster, som inte kunde vägas upp av det faktum att försäljningen av flasköl i butik ökade med 26 procent. Situationen har lett till att hela personalen för tillfället är korttidspermitterad, med undantag av ledningen, bryggmästaren och två lärlingar.
Att Glaabsbräus flaskölsförsäljning ändå gick bra under fjolåret beror i minst på att bryggeriet, tiderna till trots, höll fast vid sina planer att släppa ett antal nya produkter på marknaden. De alkoholfria varianterna av Glaabsbräu Helles, Hefeweizen och Sommerradler togs mycket väl emot, liksom säsongsöl som den likaledes alkoholfria Winterradler samt hantverksölen Glaab’s Stöffche och Glaab’s Eisbrecher, som snabbt sålde slut.
De bryggerianställdas humör hölls säkerligen också uppe av att Glaabsbräu under året vann ett antal priser för sina öl. Vid World Beer Awards vann man guld för den hessiska specialiteten Glaab’s Grie Soss och silver för Glaabsbräu Pilsener. Den senare fick även guld av den ideella jordbruksorganisationen DLG och silver av Monde Selection. DLG belönade även Glaabsbräu Helles med guld, medan Glaab’s Vicky Loves Pale Ale och Glaabsbräu Hefeweizen Hell båda fick den högsta valören vid Frankfurt International Beer Trophy.