Det Berlinbaserade matbudsföretaget Gorillas har tagit fram fyra egna livsmedelsmärken. Ett av dessa är ölmärket Start-up Beer. Med detta vill företaget ta med kunderna på en smakrik resa utan att gräva stora hål i deras plånböcker.
Under namnet Start-up Beer kommer Gorillas till en början erbjuda två ölsorter: en bayersk helles och en pale ale. Båda ölen går att beställa för hemleverans via företagets app. Var ölen bryggs är fortfarande en hemlighet. Det enda Gorillas avslöjar är att de bryggs i södra Tyskland av ett ”prisbelönat, flera hundra år gammalt mikrobryggeri som använder 100 procent förnybar energi”.
Förutom Start-up Beer lanserar Gorillas även produktserierna Gorillas Daily med bland annat smörgåspålägg, charkuterier och ost, Gorillas Premium med till exempel pasta och snacks samt Hot Damn, som består av olika kaffeprodukter. För sina egna produkter lägger Gorillas extra värde vid transparens, hållbarhet och val av samarbetspartner. De olika varumärkena har ett speciellt fokus som utgår från Gorillas kärnvärden, med syfte att skapa en autentisk upplevelse av märket. Gorillas produkter lanseras i första hand på huvudmarknaderna i Tyskland, Frankrike, Storbritannien och Nederländerna.
Källa: Gorillas och About Drinks