Tyskar och ölblandningar går hand i hand. Nu har Warsteiner tagit fram sin egna tolkning av den gamla vodkadrinken Moscow Mule.
Med inspiration från den traditionella barscenen tar Warsteiner nya grepp för att bredda sin kundgrupp. Deras nya blandning är uppkallad efter den klassiska drinken Moscow Mule och består av åttio procent öl och tjugo procent ingefära, lime och vodkasmaksättning. Alkoholhalten landar på 5,2 procent.
Warsteiner gör sin egen tolkning av 40-talsdrinken Moscow Mule (foto: Warsteiner Brauerei).
Mosocow Mule såg dagens ljus under 1940-talet. Efter att dess popularitet varit något mindre under några år, börjar nu barbesökarna efterfråga drinken igen. Warsteiner passar därför på att haka på trenden med sin ölmix, som har ett visst sting av ingefära och en frisk limeton i kombination med den lätta humlebeskan. Förpackningens kopparfärg för också tankarna till drinkförlagan, som företrädesvis serveras i kopparmuggar. Warsteiners Moscow Mule började säljas i tyska butiker i mitten av april.
Warsteiner är ett av de största privatägda bryggerierna i Tyskland. Det grundades 1753 och ägs i dag av den nionde generationen. I Warsteiner Gruppe ingår även Herforder Brauerei, Privatbrauerei Frankenheim och Paderborner Brauerei. Man har även andelar i König Ludwig Schlossbrauerei. I dagsläget exporterar Warsteiner sina produkter till drygt femtio länder världen över.