Tyskar
och ölblandningar går hand i hand. Nu har Warsteiner tagit fram sin egna
tolkning av den gamla vodkadrinken Moscow Mule.

Med inspiration från den traditionella barscenen
tar Warsteiner nya grepp för att bredda
sin kundgrupp. Deras nya blandning är uppkallad efter den klassiska drinken Moscow
Mule och består av åttio procent öl och tjugo procent ingefära, lime och vodkasmaksättning.
Alkoholhalten landar på 5,2 procent.

Warsteiner gör sin egen tolkning av 40-talsdrinken Moscow Mule (foto: Warsteiner Brauerei).


Mosocow
Mule såg dagens
ljus under 1940-talet. Efter att
dess popularitet varit något mindre under några år, börjar nu barbesökarna
efterfråga drinken igen. Warsteiner passar därför på att haka på trenden med
sin ölmix, som har ett visst sting av ingefära och en frisk limeton i
kombination med den lätta humlebeskan. Förpackningens kopparfärg för också
tankarna till drinkförlagan, som företrädesvis serveras i kopparmuggar. Warsteiners
Moscow Mule började säljas i tyska
butiker i mitten av april.

Warsteiner
är ett av
de största privatägda
bryggerierna i Tyskland. Det grundades 1753 och ägs i dag av den nionde
generationen. I Warsteiner Gruppe ingår även Herforder Brauerei, Privatbrauerei Frankenheim och Paderborner
Brauerei
. Man har även andelar i König Ludwig Schlossbrauerei. I dagsläget exporterar Warsteiner sina produkter till
drygt femtio länder världen över.