FC Bayern München och Paulaner Brauerei fortsätter sitt långvariga samarbete. De två parterna har kommit överens om att förlänga det nuvarande sponsoravtalet till 2026.
I lördags firade FC Bayern München sin sjunde raka och totalt 29:e Bundesligaseger på Paulaner am Nockherberg tillsammans med cirka 2 500 fans. FC Bayerns vd Karl-Heinz Rummenigge passade på att tacka Alexandra Schörghuber (vd för Schörghubegruppe där Paulaner ingår) och Andreas Steinfatt (vd för Paulaner Brauerei) för ett gott samarbete genom åren – ett samarbete som nu alltså kommer att fortsätta till åtminstone den 30 juni 2026.
FC Bayerns spelare och fans kan fortsätta fira med Paulaner i sju år till (foto: Paulaner).
För Andreas Steinfatt är det självklart för ett München-baserat företag att stödja FC Bayern, som han menar, liksom Paulaner, är goda ambassadörer för Bayern och det bayerska sättet att leva. Avtalet innebär bland annat att man kommer att fortsätta med fotograferingen av FC Bayerns spelare inför säsongen, de legendariska ölduscharna i samband med stora titelvinster samt spelarnas traditionella besök på Oktoberfest. Paulaner kommer även fortsättningsvis erbjuda FC Bayerns fans unika upplevelser, som exempelvis Paulaner Fanträume, där fansen får möjlighet att se och träffa sina idoler.