FC
Bayern München och Paulaner Brauerei fortsätter sitt långvariga samarbete. De
två parterna har kommit överens om att förlänga det nuvarande sponsoravtalet
till 2026.

I lördags firade FC Bayern München sin sjunde raka och totalt
29:e Bundesligaseger på Paulaner am
Nockherberg
tillsammans med cirka 2 500 fans. FC Bayerns vd Karl-Heinz
Rummenigge passade på att tacka Alexandra Schörghuber (vd för Schörghubegruppe där Paulaner ingår) och
Andreas Steinfatt (vd för Paulaner Brauerei)
för ett gott samarbete genom åren – ett samarbete som nu alltså kommer att fortsätta
till åtminstone den 30 juni 2026.

FC Bayerns spelare och fans kan fortsätta fira med Paulaner i sju år till (foto: Paulaner).

För Andreas
Steinfatt är det självklart för ett München-baserat företag att stödja FC
Bayern, som han menar, liksom Paulaner, är goda ambassadörer för Bayern och det
bayerska sättet att leva. Avtalet innebär bland annat att man kommer att fortsätta
med fotograferingen av FC Bayerns spelare inför säsongen, de legendariska
ölduscharna i samband med stora titelvinster samt spelarnas traditionella besök
Oktoberfest. Paulaner kommer även
fortsättningsvis erbjuda FC Bayerns fans unika upplevelser, som exempelvis Paulaner Fanträume, där fansen
får möjlighet att se och träffa sina idoler.