I en ny stor reklamkampanj väljer Hamburgbryggeriet Holsten att lyfta fram sina trognaste medarbetare. Personerna och deras historier får därmed symbolisera allt som det 140-åriga bryggeriet står för.

Förra sommaren lanserade Holsten en uppdaterad version av sin ikoniska riddare. När bryggeriet nu tar ytterligare ett steg för att framhäva sin historia och äkthet, gör man det via människorna bakom märket. Vissa har arbetat för Holsten i över trettio år och de anställda får därmed representera det som bryggeriet menar att man står för varje dag: passion och lång erfarenhet av bryggeribranschen, en stark anknytning till hemstaden Hamburg och kärleken till det okomplicerade ölet.

I Holstens nya kampanj är det medarbetarna som har huvudrollen (foto: Holsten).

Kärnan i kampanjen är ett antal filmer och bilder som visar en händelsekedja, från bryggning till avnjutande av en kall Holsten i goda vänners lag i olika miljöer. I centrum står bryggeriets anställda, som vi får se i olika situationer under en arbetsdag. Bryggeriet kommer också presentera några av de anställda lite närmare. Bland dessa finns Christian, som beskriver Holsten som sin ”första kärlek” och som har en tatuering av den klassiska riddaren, och Steffi, som stolt visar upp ett trettio år gammalt tidningsklipp från sin tid som trainee i bryggeriets laboratorium. Kampanjen kommer att synas i flera av bryggeriets online-kanaler de kommande månaderna.

Holsten Brauerei grundades 1879 i Hamburgstadsdelen Altona. I november 2019 flyttade dock bryggeriet till en ny anläggning i Hausbruch, strax utanför centrala Hamburg. Holsten har i dagsläget cirka 450 anställda. Holstenmärket omfattar i dag sorterna Holsten Pilsener, Holsten Edel, Holsten Alkoholfrei, Holsten Extra Herb, Holsten Export och Holstein Bernstein Lager. Sedan 2004 tillhör bryggeriet den danska bryggerikoncernen Carlsberg Group.