I början av nästa år lanserar Warsteiner nyheten Brewers Gold. Det bärnstensfärgade ölet är bryggt enligt den tyska renhetslagen och smakar karamell och honung.
Warsteiners nyaste öl har en mild och balanserad smak som kommer från den humlesort som gett det dess namn: Brewers Gold. Det är en aromhumle som känns igen på sin kryddiga fruktighet. Ölet gör debut i tyska butiker och restauranger i februari 2020. I samband med lanseringen släpper Warsteiner loss en ganska intensiv marknadsföringskampanj i TV, utomhusreklam, tryckta och digitala medier samt via marknadsföringsaktiviteter i butiker och restauranger.
Brewers Gold är ofiltrerat och har en balanserad, mild humlebeska och en maltig smak. Noggrant utvalda maltsorter ger ölet en subtil karamellton och en fin bärnstensfärg. Alkoholhalten ligger på 5,2 procent och stamvörtstyrkan på 12,4 procent. Enligt bryggeriet dricks ölet bäst när det har en temperatur på fyra-åtta grader. Ölet kommer finnas tillgängligt i 33- och 50-centilitersflaskor i butik samt i 30-litersfat för restaurangbranschen.
– Specialöl är fortsatt populära och finns bland de segment som växer mest på marknaden. Vårt nya öl är medvetet modernt, men flörtar samtidigt med bryggerihistorien. Med detta öl möter vi samtidens efterfrågan på mörkare öl, når en yngre målgrupp och ökar medvetenheten om vår produktportfölj, säger Warsteiners marknadschef Marcus Wendel i ett pressuttalande.
Warsteiner är ett av de största privatägda bryggerierna i Tyskland. Det grundades 1753 och ägs i dag av den nionde generationen. I Warsteiner Gruppe ingår även Herforder Brauerei, Privatbrauerei Frankenheim, Isenbeck, Weissenburg och Paderborner Brauerei. Man har även andelar i König Ludwig Schlossbrauerei. I dagsläget exporterar Warsteiner sina produkter till drygt femtio länder världen över.
Comments are closed.